اخبار و مقالات

بازار گرمی لبنیات سنتی/ لزوم افزایش سرانه مصرف
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:47:51
بازار گرمی لبنیات سنتی/ لزوم افزایش سرانه مصرف


















بازار گرمی لبنیات سنتی/ لزوم افزایش سرانه مصرف
تاریخ: 1395/04/31
شماره: 7142
بازدید: 42
مدیرعامل اتحادیه سابق کارخانه های لبنی گفت: عرضه لبنیات سنتی به سبب هزینه های پایین تولید و به دنبال آن کاهش قیمت موجب شده افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید این محصولات از خود نشان دهند.
 
محمد رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت صنایع لبنی کوچک و بزرگ اظهار داشت: در حال حاضر کارخانه های لبنی در شرایط نامساعدی به سر می برند به طوریکه میزان تولیدات خود را به شدت کاهش داده اند که امیدواریم دولت تمهیداتی را در جهت حل این مشکلات به کار گیرد تا سرمایه ملی به هدر نرود.

وی افزود: با توجه به آلودگی های زیست محیطی لازم است که به صنعت لبنیات بیش از پیش اهمیت دهیم چرا که در صورت افزایش سرانه مصرف به مرز 200 لیتر کارخانه های لبنی موجود در کشور می توانند با حداکثر ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در شرایط فعلی آحاد جامعه از فقر لبنیات رنج می برند، گفت: تا قبل از هدفمندی یارانه ها کارخانه ها با ظرفیت کامل به تولید محصولات لبنی می پرداختند، این درحالیست که با اجرای هدفمندی یارانه ها و به دنبال آن کاهش مصرف لبنیات، صنایع لبنی با ظرفیت ناقص به کار خود ادامه می دهند.

مدیر عامل اتحادیه سابق کارخانه های لبنی با اشاره به سرانه مصرف شیر بیان کرد: دربرنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که سرانه مصرف به 160 لیتر افزایش یابد که متاسفانه نه تنها این امر محقق نشد بلکه سرانه مصرف به مرز 50 الی 60 لیتر رسید از این رو لازم است که در برنامه ششم با به کار گرفتن تمهیدات لازم سرانه مصرف را به مرز 160 لیتر افزایش دهیم.

وی با اشاره به تاثیر لبنیات سنتی در رکود بازار صنایع لبنی اظهار داشت: از سال 1930 میلادی فروش محصولات غیر پاستوریزه در اروپا ممنوع شده و این درحالیست که هم اکنون در کشور ما فروش این محصولات در مراکز مختلف و زیر پله ها صورت می گیرد که افراد در پی کاهش قیمت این محصولات تمایل بیشتری نسبت به خرید دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: در واقع شیرهای برگشتی کارخانه های لبنی به جای شیر سنتی در این مراکز به فروش می رسد و می توان گفت که عرضه لبنیات سنتی به سبب هزینه پایین تولید رشد قارچ گونه ای در سطح شهر پیدا کرده است.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان